lördag 15 januari 2011

Irriterad idag - Lördag 15/1-2011

Det har nog varit en väldigt jobbig dag, idag.
På morgonen bråkade jag med mamma i flera timmar.
Vi kunde inte komma överens om någonting!
Och såklart skulle min syster Bella lägga sig i, och ge skulden till mig.
Tiden gick, och jag skulle sitta vid datorn.
Där fick jag inte sitta ifred!
Alla skulle jävlas med mig, och skaka på min stol så att jag skulle bli irriterad.
Dom lyckades också..
Min familj har varit galna idag. Dom kunde aldrig låta mig vara ifred.

Sen skulle jag gå till vardagsrummet och titta på TV.
Jag hittade ett jätte bra program på teve, så jag la mig på soffan och tittade på det.
Tillslut blev jag så trött, att jag somnade.
Jag hann inte vila länge, fören min dryga storebror Andreas skulle jävlas med mig.
Först kallade han mig för hund, för att jag hade sparkas i sömnen.. -.-''
Sedan satte han sin fot i mitt ansikte så att jag blev arg på honom.
Då skrek jag sluta, och då blev mamma arg.
Jag hatar att vara minst i familjen, jag lovar.. Man får all skuld!
Sedan nöp han mig på armen och sprang iväg.
Då skulle jag gå och lägga mig i mitt rum, och vila där istället.
Nä då, då kom han in och började trumma på en burk så att jag vaknade !!
Jag fick inte sova, så då skulle jag gå till köket och äta mat.
Där fick jag inte heller vara ifred.
Min syster Bella klagade på mig att det snart var mat och att jag inte fick äta nåting.
Men jag tog ändå en macka!
Så nu är jag väldigt trött på att alla ska tjata på mig,

och nu har jag fått kompisförbud för att jag skrek på mamma.
Jag måste tydligen bli snäll, för annars får jag ingen hamster.
Men jag vet inte ens vad jag har gjort för fel !

Jag får alltid skulden, och mina syskon får aldrig ett enda jävla problem!
Dom ska alltid ha det så bra, medans jag får ha det dåligt.
Jag kan inte prata med någon.

- Jag kan inte prata med mamma. För hon och jag bråkar. (förresten är hon aldrig intresserad när jag ska säga nånting)
 
- Jag kan oftast inte prata med min bror Andreas, han flummar bara.
- Jag kan inte prata med min syster Bella, hon ska ge skulden på mig eller så skrattar hon.

- Jag kan inte prata med min syster Elin... För då blir det så här:Jag säger:  Vilken dålig dag det har varit!
Elin säger:  Jasså, är det bara för att du inte får som du vill eller??!!!




Så det är jobbigt för mig.
Det kan man ju förstå.
Och just nu bråkar jag med 2 kompisar.
Jag kan nästan aldrig umgås med mitt husdjur Pelle. (jag har inte tid)
Och, jag saknar min pappa..
Hur ska jag kunna koncentrera mig på skolan?
Det är inte mitt fel att jag är dålig på matte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar